Sunday, August 3, 2008

Wahai Kekasihku Wakaf. Cintaku Sampai Di Sini !

Wahai sayang. Apalah dayaku. Sudah 3 kali pinanganku ditolak. Ibu bapamu tidak dapat menerimaku. Abangmu memarahiku. Kakak-kakakmu tidak menyukai aku. Apakah kekuranganku. Aku berpelajaran tinggi. Ijazah ada. Masterpun ada. PhDku pula sedang di atas riba. Tunggu masa saja untuk hadir viva. Keretaku juga cantik. Namanya pun viva. Rupaku pun handsome. Gaji ku juga tebal. Cukup untukku, dirimu dan anak kita. Rumahku banyak. Sebut saja di mana. Pilihlah mana-mana Parlimen kau suka. Semuanya aku ada. Batu Kawan, Tasek Gelugor. Di Kepala Batas aku ada dua. Atau kau suka Permatang Pauh. Aku pun ada rumah di sana. Kalau kau mahu kita boleh tinggal di sana. Mungkin kau suka berkawan dengan Azizah. Atau kawanmu si Nuar itu. Bukan Azizah anak Pak Hassan. Tapi Wan Azizah doktor gigi itu. Bukan Nuar Kedai kopi, tapi Anwar Ibrahim itu.
Apa.... semuanya kau tidak suka. Apakah kau juga sudah tidak menyukaiku lagi. Jika kau tidak suka aku, siapa lagi yang aku suka. Hanya aku sukakan kau. Aku terlalu menyintaimu. Hanya kau sorang di hatiku. Sejak dahulu sehingga sekarang. Jika kau tidak sudi, apalah dayaku. Mungkinkah setakat ini saja cinta kita....... Mungkin juga aku patut kembali ke pangkuan Z yang telah lama ku tinggalkan.

No comments: