Sunday, August 3, 2008

Bumiku Bukan Lagi Pulau Pinang, Bumiku kini Putrajaya...........

Dipertikai di Majlis. Tidak dipeduli di PUZ. Tidak disukai oleh YB Setiausaha Kerajaan Negeri. Apakah dosa aku. Beginikah keadaannya bila hendak membuat perubahan. Bukan untuk diri sendiri, tetapi perubahan untuk kepentingan ummah. Beginikah cabarannya untuk melaksanakan pengurusan Islam. Membaiki benda yang buruk untuk digantikan dengan benda baru yang lebih elok. Sukarnya melakukan perubahan. Ramai masih merasa selesa. "Comfort zone". Dengki-mendengki, iri hati. "Daripada dia dapat jawatan itu, lebih baik aku bagi tak jadi". Sampai begitu sekali hati kawan-kawanku. Atau mungkinkah aku yang buta mata. Sudah ditolak beberapa kali pun masih tak faham-faham. Anda tak diterima di sini. Go away. Get lost. Di sini bukan tempat anda. Pi jauh-jauh. Ah kenapa hati masih sukar memahami. Mengapa masih nak terus buat. Dah orang tak mau, buat apa nak tebiang lagi. Tak reti bahasa ka. Sudah beberapa hari aku solat istiqarah. Mungkin bumiku bukan Pulau Pinang lagi.Mungkin bumiku negeri lain. Ya Allah berilah aku petunjuk Mu. Berilah aku loronganMu. Aku amat berminat untuk membuat perubahan itu. Tapi aku tak diterima. Astagfirullah hal adzim.Ya Allah, ampunkan dosaku. Dosa kedua ibu bapaku. Dosa guru-guruku. Dosa ahli keluargaku. Dosa semua orang Muslimin dan muslimat. Ya Allah. Aku berserah padaMu. Berilah aku petunjuk...... Mungkin bumiku kini Putrajaya.

No comments: