Thursday, March 25, 2010

MUHASABAH DIRI 5 : BERJALAN KE KUANTAN, PAHANG

Sebelum bertolak ke Kuantan, bergambar kenangan di hadapan
Highway Hotel Rawang

Kelihatan (dari kiri) Nur Mahirah, Nur Najah dan Nur Athirah (belakang) bergambar di hadapan Highway Hotel Rawang. Kelihatan di belakang berpusu-pusu kereta beratur untuk mengisi minyak di stesyen minyak Petronas pada pagi hari raya Cina. Kereta2 ini hendak pulang ke arah utara.

Wafiq berada di riba pemandu sepanjang perjalanan Pulau Pinang-Rawang

Pada Cuti Hari Raya Cina yang lepas, dari 12 hingga 15 Februari 2010, MSA dan keluarga berpeluang bercuti dan berehat di D'Ru Resort Village, Pantai Beserah, Kuantan, Pahang. Lawatan ke Kuantan Pahang adalah bersempena dengan Kursus Kakitangan PUZ yang diadakan di sana. Oleh kerana tidak pernah berjalan ke Kuantan, maka MSA mencadangkan kami sekeluarga berkereta ke Kuantan. Kami bertolak pada jam 5.00 petang pada Jumaat selepas pejabat. Kami sampai di Rawang pada jam 10.00 malam dan menginap di Highwal Hotel Rawang. Keesokan paginya jam 8.30 pagi kami bertolak ke Kuantan melalui Batang Kali, Genting Highland terus memasuki Lebuhraya Pantai Timur. kami sampai di sampai di Pantai Beserah, Kuantan pada jam 2.30 petang, masih awal bagi pendaftaran kursus pada jam 3.00 petang. Rehlah ke Kuantan merupakan satu lagi peluang kepada MSA dan isteri untuk melupakan peristiwa 1 November yang lalu.