Friday, August 21, 2009

KENAPA LAMA MENGHILANG ?

Kawan-kawan dan sifu-sifu terutama Dr Zahri Hamat, ramai yang bertanyakan kenapa lama tidak muncul di blog. Mereka hairan kenapa saya sunyi dan sepi. Ketika berjumpa di di ISDEV dan Kali terakhir di Bengkel Antarabangsa Siswazah ISDEV baru ni pun, soalan yang sama dikemukakan. Mereka hendak tahu perkembangan saya. Juga apa-apa cerita dan maklumat baru. Dah lama betul tak menulis dalam blog. Rupa-rupanya dah dua bulan. Entries Jun yang paling akhir. Kenapa sebabnya ? Selalunya masa untuk menulis dalam blog saya lakukan pada masa rehat lunch dan selepas waktu pejabat saya. Selepas pukul lima la tu. Tetapi sejak capaian kepada Google diblock, maka saya tidak dapat lagi berblog. Tambahan pula masa tu begitu sibuk dengan tugasan pejabat. Ada 4 tugasan yang kena dibuat masa tu. Pertama, menganjur Kejohanan Bolasepak Antara Institusi Zakat Semalaysia 2009. Saya jadi Pengerusi Jawatankuasa Teknikalnya. Wah bukan main sibuk lagi dua hari itu. Kedua, Majlis Pelancaran Sambutan Ulangtahun Ke 15 PUZ MAINPP. Saya ditugaskan dalam bidang tugas-tugas khas Berbincang dan membuat tempahan ballroom untuk program. Tambahan pula di saat akhir saya ditugaskan untuk membuat Aturcara Pentadbiran kerana VVIP utama ialah TYT Tun Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang. Tugas tu pun dah pening kepala dah. Dua hari sebelum program saya dilantik menjadi Stage Manager, satu lagi tugasan yang memeningkan kepala. Program tu dijalankan pada 23 Julai 2009 di Hotel Sunway Seberang Jaya. Dua minggu selepas itu berlangsung pulak program Karnival Zakat 2009 selama 2 hari. Saya ditugaskan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Jemputan, Promosi, Publisiti dan Meramaikan Orang. Wah tugas ni lah yang paling mencabar. Kepala pening jugak mencari audience kerana isu H1N1. [Nanti kita cerita bab tu]. Itulah yang menyebabkan saya tidak dapat keluar ke cyber cafe dekat bandar PERDA untuk updated blog ini. Ni ada masa sikit saya cuba updatedkan sebab kawan-kawan dah tegur, dah tanya, apa jadi kat hang.
[MSA : Tak takut H1N1. Lebih takut B1N1. he...... he...........he. Jangan marah kalau ada yang kena]

No comments: